Table of Contents
Bij de Nederlandse tak van de Duitse verzekeraar Allianz ontvangt een gemiddeld personeelslid een thuiswerkvergoeding van 80 euro netto per maand. Dat gaat naar 60 euro per netto maand als de medewerker al een telefoon van de zaak heeft (werkplaatsinrichting). Deze bedragen moeten de extra uitgaven aan bijvoorbeeld gas, water, licht, koffie, thee en kantoorartikelen afdekken, aldus de verzekeraar
Bij NN Group krijgen het vaste personeel en ook de medewerkers op uitzendbasis een belastingvrije vergoeding van 30 euro per maand, in ieder geval tot en met december. Dat is bedoeld als tegemoetkoming voor internetkosten die werknemers kwijt zijn om bijvoorbeeld een snellere aansluiting thuis te regelen. Grootvakstellingen voor logistieke hubs. Het FNV probeert in de cao voor callcenters vast te leggen dat thuiswerkers die apparatuur hebben van het werk, dus bijvoorbeeld een telefoon of computer, een vergoeding van 25 euro per maand krijgen
Het internationale softwarebedrijf OutSystems heeft de medewerkers een eenmalige thuiswerkvergoeding van 500 euro netto gegeven. Bij banken als ING, ABN AMRO, Rabobank en PWC wordt achter de schermen druk gewerkt aaneen thuiswerkbeleid, waar een vergoeding mogelijk een onderdeel van wordt. Bedragen zijn nogniet bekend, maar zullen waarschijnlijk in de lijn van het NIBUD liggen.
750 euro vaak genoemd - Efficiënt magazijnbeheer met stellingen. Veelal ligt het tussen 500,- en 750,-. Dit is dus geen vergoeding, de spullen blijven eigendom van werkgever. Overigens zien we dat grotere organisaties vaak meer vergoeden en kleinere wat minder. Vragen over thuiswerken en vergoedingen? Neem contact met ons op via 030 208 1111 of via
De thuiswerkplek is óók de verantwoordelijkheid van de werkgever! Thuiswerken is bij veel organisaties zeer gebruikelijk. Hoe zit het eigenlijk met de arbo-wet bij thuiswerken? Ben je als werkgever óók verantwoordelijk voor de thuiswerkplek? Geen twijfel: JA. De Arbowet (artikel 3) maakt duidelijk dat de werkgever verantwoordelijk is voor de werkplek van zijn werknemers, óók voor de thuiswerkplek.
aan: Veiligheid Gezondheid Comfort Functioneren Natuurlijk wil je dit zelf ook als werkgever, niet alleen omdat de wet het voorschrijft. Legbordstellingen met brandwerende afwerking. De duurzame inzetbaarheid van medewerkers is belangrijk. Je wilt er natuurlijk ook alles aan doen om ziekte te voorkomen én een medewerker die comfortabel kan werken op de thuiswerkplek, zal ook veel productiever en blijer zijn (en wellicht ook minder snel weggaan)
Het Arbeidsomstandighedenbesluit noemt specifieke voorschriften als het gaat om beeldschermwerkplekken. Zo moet het werk achter een beeldscherm afgewisseld kunnen worden met ander werk en er moeten voldoende rustmomenten zijn. Verder: Moet het beeldscherm van goede kwaliteit zijn Mag het scherm niet spiegelen en moet goed instelbaar zijn Mag het beeldscherm niet verbonden zijn met het toetsenbord (dus bij een werkplek met laptop moet je een apart toetsenbord gebruiken) Moet de werkplek zo in te richten zijn dat de werknemer comfortabel kan werken Moet er voldoende (dag)licht zijn op de werkplek.
Met een extra scherm kunnen werknemers efficiënter multitasken, documenten vergelijken en informatie gemakkelijker verwerken - Palletstellingen met doorduwsysteem. Een tweede scherm kan dus ook de productiviteit van je medewerkers verhogen. Je kunt als werkgever natuurlijk bij elke werknemer langsgaan om persoonlijk te controleren hoe de werkplek eruitziet en hoe het precies gaat, maar als je veel werknemers hebt is dat niet te doen
Hiervoor heeft je medewerker een goede bureaustoel, een ergonomisch toetsenbord en een verstelbaar bureau nodig. Een ergonomische werkplek maakt de kans op gezondheidsklachten zoals aan de rug, nek, schouder, arm, pols en hand kleiner. Belangrijk om te weten: wanneer een thuiswerkplek niet voldoet aan de Arbowet, dan is dat op basis van de wet de verantwoordelijkheid van de werkgever.
Een voorbeeld hiervan kun je opvragen bij Peoplez (). Je kunt ook duidelijke instructies geven, zoals over de hoogte van het bureau, de goede stand van de bureaustoel, op welke hoogte het beeldscherm moet staan, hoe vaak men moet pauzeren, etc (Werkplaatsinrichting voor industrie). Dit kan medewerkers helpen om probleemloos te werken en duurzaam inzetbaar te zijn
Vergeet het psychische welzijn van de medewerker niet! Neem voldoende maatregelen om werkstress tegen te gaan. Zorg er bijvoorbeeld voor dat de medewerker altijd een aanspreekpunt heeft waar hij terecht kan zodra hij vastloopt of tegen problemen aanloopt, hou veelvuldig contact. In je eentje werken brengt andere uitdagingen met zich mee dan samen op kantoor werken.
De werkgever moet zich houden aan arbo als het gaat om de thuiswerkplek - Palletstellingen met geïntegreerde liften - draagarmstelling. Daar staat tegenover dat je medewerker ook een verantwoordelijkheid heeft: de verantwoordelijkheid om aan de bel te trekken als hij klachten ervaart of als volgens hem de werkplek niet voldoet aan de eisen. De werknemer moet zich vrij voelen om te allen tijde in gesprek te gaan over fysieke of mentale klachten of het voorstadium hiervan
Laat merken dat je deur altijd openstaat om te luisteren, en dat je bereid bent op zoek te gaan naar oplossingen in het realiseren van een veilige thuiswerkplek, in overeenstemming met de Arbowet. Als werkgever stel je een Risicoinventarisatie & -evaluatie (RI&E) op om arbeidsrisico’s in kaart te brengen waar jouw medewerkers mee te maken kunnen krijgen (zie een RI&E is verplicht).
Het is verstandig om de thuiswerkplek ook op te nemen in je RI&E, zodat jij en je medewerkers van tevoren rekening kunnen houden met de mogelijke risico’s van de thuiswerkplek. Weet wat de mogelijke gevaren van de thuiswerkplek zijn en informeer je werknemers hierover. Wilt u een offerte voor een RI&E? Vraag deze op bij Peoplez, of via 030 208 1111.
Andere organisaties kiezen ervoor een thuiswerkbudget ter beschikking te stellen voor hun medewerkers. Hiermee kan een medewerker zelf bepalen hoe hij de thuiswerkplek inricht. Daarnaast kunnen werkgevers een thuiswerkvergoeding geven. Let op: Het inrichten van een ergonomische werkplek kost al snel € 1.500,- tot € 3 - Complete magazijnoplossingen voor logistieke hubs.000,-. Als je medewerker thuis al een goede werkplek heeft, dan hoef je als bedrijf uiteraard geen computer of meubilair meer ter beschikking te stellen voor de thuiswerkplek
Controleer die samen op de arbovereisten of leg hem voor aan een arbodeskundige.
De Arboregels zorgen voor een fijne werkplek Als de werkplek voldoet aan de Arbo-eisen, kan iedereen er optimaal presteren. (Magazijnbakken voor orderpickzones)
Uw werkplek moet aan verschillende eisen voldoen om een optimale werkhouding te kunnen waarborgen. Palletstellingen voor horeca-opslag. Dit kunt u zelf controleren aan de hand van het plaatje of de onderstaande beschrijving van de werkplek. Voldoet uw werkplek niet aan de eisen probeer dan zelf al een aantal dingen te veranderen of schakel de Arbo-dienst in voor een werkplek controle
Let goed op uw werkhouding. Is uw werkhouding verkeerd dan zult u weinig profijt hebben van goed meubilair. ZithoogteLeg uw handen op de plek waar u uw werk doet, b.v. het toetsenbord (magazijnbakken). Stel de hoogte van uw stoel zo in dat uw ellebogen een hoek van 90 graden maken. Let erop dat uw nek en schouders ontspannen blijven! De hoek tussen boven- en onderbeen moet ook 90 graden zijn
ArmleggersAls de hoogte van uw armleggers instelbaar is, stel ze dan zo in dat ze uw onderarmen ondersteunen (Draagarmstellingen voor bouwlogistiek). De armleggers zijn goed ingesteld, als u de onderarmen er losjes op kunt laten rusten RughoogteStel de hoogte van de rugleuning zo in dat u steun krijgt in de holte van uw rug ZitdiepteSchuif de stoel goed aan uw bureau
Zet de leuning niet te strak tegen uw rug aan. De zittingBij sommige stoelen kunt u zelf de helling van de zitting bepalen. Stel de helling in op de houding waarin u het prettigst zit. BijstellenUw stoel is nu goed ingesteld. Als u in de komende dagen nog niet helemaal prettig zit dan kunt u nog kleine correcties aanbrengen.
Laat de stoel daarna in dezelfde stand staan (Opslagsystemen met palletstellingen). Blijf niet voortdurend bijstellen, want dan moeten de spieren steeds weer aan een andere houding wennen. MeubilairHet tafelblad van uw beeldschermtafel moet licht getint zijn en minstens 120 cm x 80 cm groot zijn. De dikte van het tafelblad mag maximaal 5 cm zijn
Dit moet minstens 60 cm breed en 80 cm diep zijn. Obstakels als prullenbak e.d. dient u niet onder uw tafel te plaatsen. WerkopstellingPlaats het beeldscherm en de overige materialen waar u veel mee werkt recht voor u, zodat bij uitvoering van de werkzaamheden neus en knie�n dezelfde kant op wijzen.
ToetsenbordOnderarmen, polsen en handen dienen een horizontale lijn te vormen, waarbij de onderarmen op de armleggers steunen, de polsen steun kunnen vinden op het bureaublad en de handen zich gemakkelijk over het toetsenbord kunnen verplaatsen. Geadviseerd wordt het toetsenbord in de laagste stand te plaatsen (pootjes inklappen). Fetra magazijnwagens voor archieven. Op het bureaublad dient voor het toetsenbord ongeveer 8 cm ruimte aanwezig te zijn
De hand mag niet te ver achterovergebogen worden. Om de muis goed te kunnen gebruiken en de belasting van de arm te beperken moet de onderarm gesteund worden door het tafelblad of de armlegger - Draagarmstellingen voor buizen en pijpen. Grote bewegingen moeten niet vanuit de pols, maar vanuit de elleboog gemaakt worden. De zijkant van de hand moet op de muismat kunnen rusten waarbij de vingers ontspannen de muisknoppen kunnen bedienen
Een goede zichtbaarheid van de tekst is heel belangrijk. Palletstellingen voor hoge magazijnen. Het beeldscherm moet voor iemand met een goed gezichtsvermogen op ruim 160 cm goed leesbaar zijn. Op die manier kan op ongeveer 50 cm voldoende leescomfort gewaarborgd worden. Controleer de volgende punten Hoogte beeldschermHet beeldscherm dient op een hoogte gezet te worden, dat de eerste regel tekst op of beneden ooghoogte verschijnt
Afhankelijk van de diameter van uw beeldscherm wordt de kijkafstand groter. Beeldscherm, toetsenbord en document dienen zich nagenoeg op gelijke afstand van de ogen te bevinden. Werkt u veel met documenten dan dient een stabiele, instelbare documenthouder aanwezig te zijn (magazijnbakken). Zorg dat de afstand van de ogen tot de documenthouder ongeveer net zo groot is als die tot het beeldscherm
De ogen zullen dan minder snel vermoeid raken. Efficiënt magazijnbeheer met automatisering. Beeldscherm en verlichtingDe omgeving rond het beeldscherm moet matig verlicht zijn (200-400 lux). Het beeldscherm staat bij voorkeur 2 a 3 meter van de muur en haaks op het raam. Als de monitor uit staat dient geen reflectie van lichtbronnen, als TL verlichting en/of buitenlicht, op het beeldscherm zichtbaar te zijn
Een te groot licht/donker contrast tussen beeldscherm en omgeving dient te worden vermeden. werkplaatsinrichting. Het beeldscherm moet dus niet voor het raam geplaatst worden. BeeldscherminstellingVoor een rustig beeld en goed zichtbare tekst gaat de voorkeur uit naar donkere tekens op een lichte, matte achtergrond. De tekens in de hoofdletterstand dienen minimaal 3,3 mm hoog te zijn
Op deze pagina vind je mogelijkheden om je werkplek ergonomischer in te richten en gemakkelijker te kunnen werken (Kantoorunits voor magazijnbeheer). Je kunt daarbij denken aan beeldschermverhogers, monitorarmen, tafelverhogers, armsteunen, documenthouders, voetenbanken, en aan ergonomisch kantoormeubilair zoals zit-/sta-werkplekken, bureaustoelen en zadelkrukken. Wie veel met beeldschermen werkt kan last krijgen van de ogen: droge en/of rode ogen, jeukende ogen, of het gevoel dat er iets in het oog zit
Lees er meer over in Waarom je genoeg met je ogen moet knipperen van NPO Radio 1. Veel knipperen helpt om de ogen vochtig te houden. De Backshop heeft de volgende webpagina´s met tips voor het inrichten van een goede werkplek: Eén maat voor iedereen, voor de aanschaf van de juiste middelen, want één maat voor iedereen klopt natuurlijk niet: iedereen is verschillend en middelen moeten bij iemand persoonlijk passen om geen klachten te veroorzaken.
Bonque is een website voor vacatures in de it. In hun blog Lichamelijke klachten op kantoor – zo voorkom je ze vind je tips om klachten te voorkomen. R-Go Tools heeft Zeven tips voor gezond werken. legborstellinggen. Palletstellingen voor lange balken voor je, die je via die webpagina ook als kaart kunt downloaden. Er is ook een Engelse versie: Seven tips for healthy working
Als laatste geven we een rij tips voor het instellen en gebruiken van je werkplek. Hulpmiddelen en een ergonomisch ingerichte werkplek kunnen helpen om RSI-klachten te voorkomen of te verminderen. Maar als je in een lawaaierige omgeving moet werken, bijvoorbeeld in een grote kantoortuin, dan kan het moeilijk zijn om je te concentreren.
Office Athletes/BakkerElkhuizen/ErgoDirect heeft daar een document over gemaakt: Stimuleer het brein van uw medewerkers met een verrijkte werkomgeving (Opslagsystemen met palletstellingen). Daarin staat wat een stimulerende werkomgeving is en hoe je die kunt creëren. Denk daarbij niet alleen aan muziek, kleuren en geuren, maar ook aan een ruimte die uitnodigt om te bewegen of die sociale interactie bevordert
Navigation
Latest Posts
Tussenvloeren Met Transportbanden
Draagarmstellingen Met Extra Stabiliteit
Compacte Legbordstellingen Voor Kantoorruimtes